Informacja prasowa, 24 stycznia 2014

Byli reprezentanci Polski Paweł Papke oraz Sebastian Świderski wzięli udział w debacie eksperckiej na temat społecznej odpowiedzialności biznesu, zorganizowanej przez Ferrero Polska.

Już po raz czwarty Ferrero International zaprezentowało swój Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Szczególne miejsce w tegorocznym Raporcie zajął opis działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu oraz realizowanych w Polsce oraz historię rozwoju Grupy na terenie naszego kraju.

W zorganizowanej podczas prezentacji debaty eksperckiej, wzięli udział: Kamil Wyszkowski (Krajowy Przedstawiciel United Nations Global Compact w Polsce, ONZ); Paweł Papke (Poseł RP, członek sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki, były siatkarz, wielokrotny reprezentant Polski); dr Bolesław Rok (ekspert CSR, akademia Leona Koźmińskiego); Agnieszka Cyran (Fundacja Polska Siatkówka); Sebastian Świderski  (były siatkarz, wielokrotny reprezentant Polski, Ambasador Programu Kinder+Sport); Mateusz Kusznierewicz (żeglarz, medalista olimpijski, indywidualny mistrz świata w klasie Finn oraz mistrz świata w klasie Star, pięciokrotny indywidualny mistrz Europy, wielokrotny zdobywca mistrzostw Polski, Partner Programu Edukacji Morskiej); Cezary Więcław (DyrektorFabryki Ferrero w Belsku Dużym); Andrzej Gantner  (Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności i program Trzymaj Formę); Anna Jelonek  (ekspert ds. żywienia, Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji ze specjalizacją dietetyka i żywienie człowieka); Enrico Bottero (Dyrektor Generalny Ferrero Polska).

Eksperci omówili główne zagadnienia przedstawione w tegorocznym Raporcie CSR Grupy Ferrero. Podjęto niezwykle ważną tematykę edukacji żywieniowej i popularyzacji sportu wśród dzieci i młodzieży, omówiono programy, w które zainicjowało Ferrero - czyli programy Kinder + Sport oraz Program Edukacji Morskiej. Poruszono kwestię wsparcia przez Ministerstwo Sportu i Turystyki programów i inicjatyw, popularyzujących sport powszechny, zwłaszcza wśród najmłodszych. Ważnym aspektem debaty była także analiza współczesnych trendów w Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, zwłaszcza w kontekście przedsiębiorstw rodzinnych działających w Polsce. Zastanawiano się także nad przyszłością CSR na świecie.

 

Trochę o historii..

W trakcie spotkania, przedstawiciele firmy przedstawili historię oraz rozwój głównych gałęzi biznesowych Grupy Ferrero w Polsce. Ferrero rozpoczęło swą działalność w Polsce w roku 1992 i był to pierwszy krok ku wielkiej ekspansji Grupy na rynkach nowego do tej pory obszaru geograficznego. Początkową ofertę stanowiły trzy wielkie marki: Raffaello, Kinder Niespodzianka i Tic Tac.

Pierwszy zakład powstał w warszawskim Wilanowie, w 1993 roku, gdzie rozpoczęto pakowanie drażetek tic-tac, do dziś cieszących się wielką popularnością. W 1995 roku, kiedy załoga zakładu w Wilanowie liczyła już 70 osób, wprowadzono na polski rynek również Nutellę i Kinder Czekoladę, po których przyszła kolej na następne produkty z szerokiego asortymentu Grupy – Kinder Bueno, Kinder Country i Kinder Delice.

Poważną decyzją, która zaważyła na rozwoju Ferrero Polska, była budowa zakładu produkcyjnego w Belsku Dużym, niewielkiej miejscowości położonej 45 km od Warszawy, gdzie w 1997 roku ruszyła produkcja Nutelli i Kinder Niespodzianki. W następnym roku do belskiej fabryki przeniesiona została także produkcja opakowańTicTaków, a pod koniec 1999 roku uruchomiona nowa linia produkcyjna Kinder Bueno, w 2002 r. Kinder Joy, w 2004 Raffaello, a rok później także Kinder Bueno White.

W 2003 roku biuro handlowe przeprowadziło się do nowej siedziby w Wilanowie, a sieć sprzedaży i dystrybucji została znacząco poszerzona i rozbudowana.

Ferrero Polska dzisiaj…

  • Zajmuje trzecie miejsce na polskim rynku wśród producentów słodyczy;
  • Zatrudnia bezpośrednio 1.332 osoby (dane wg stanu na 31 sierpnia 2012r.);
  • Posiada w ofercie handlowej ponad dwadzieścia produktów, wśród których wyroby kultowe, jeśli chodzi o smak i jakość – Nutella,Tic Tac, Kinder Bueno i Kinder Niespodzianka.

Obroty Ferrero Polska w roku 2011-12 wyniosły 2 mld 647 mln złotych (619 mln euro).

Ferrero Polska udziela się aktywnie w stowarzyszeniach branżowych, jak na przykład POLBISCO - Stowarzyszeniu Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych czy Polskiej Federacji Producentów Żywności, uczestnicząc między innymi w pracach powołanych przez nie zespołów roboczych. Ponadto, Ferrero Polska jest w stałym kontakcie i współpracy z kilkoma NGO działającymi na polu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

LOKALNE INICJATYWY NA RZECZ PRACOWNIKÓW

Ferrero prowadzi wiele działań na rzecz pracowników oraz ich rodzin, promuje zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy.

Część tych działań wykracza poza wymogi przepisów prawa, jak na przykład prywatna opieka lekarska, wstęp do obiektów sportowych, czy akcje na rzecz pracowników i ich rodzin.

W roku 2013-2014Business Unit Ferrero rozpocznie realizację „Programu Interkultura”, przeznaczonego dla dzieci pracowników. Co roku ufundowane będą dwa stypendia na roczne studia we Włoszech.

 

ZAANGAŻOWANIE FERRERO NA RZECZ LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI. ZDROWY TRYB ŻYCIA

 

Ferrero Polska aktywnie wspiera następujące projekty:

  •  „Keepfit!” (Trzymaj formę!) –program koordynowany i finansowany przez dziesięć firm zrzeszonych w Komisji ds. Żywienia Krajowej Federacji Producentów Żywności. Jego celem jest promocja zasad zbilansowanej diety i regularnej aktywności fizycznej wśród młodzieży szkół średnich. W sumie w programie bierze udział 96 szkół z całej Polski (około 10 tysięcy uczniów). „Trzymaj formę!” to program, który uświadamia dzieciom potrzebę utrzymania zdrowych nawyków żywieniowych i promuje aktywny tryb życia oraz zbilansowany sposób odżywiania, oparte na indywidualnej odpowiedzialności.
  • Aktywny udział w ważnych projektach koordynowanych przez Polską Federację Producentów Żywności, jak wdrażanie strategii WHO w zakresie żywienia, aktywności fizycznej i zdrowia w Polsce. Federacja jest członkiem Ogólnoeuropejskiej Strategii Działania w zakresie Żywienia, Aktywności Fizycznej i Zdrowia, utworzonej pod auspicjami Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie.
  • Inne projekty, promujące działania, mające zapewnić konsumentom dostęp do artykułów spożywczych najwyższej jakości oraz rozpowszechniające wiedzę na ten temat. Przykładem jest opracowanie kampanii reklamowej przeznaczonej do supermarketów, której celem jest edukacja konsumentów dotycząca czytania etykiet.

 

KINDER+SPORT W POLSCE

 

„Kinder+Sport” został zainaugurowany w Polsce w roku 2008. W ostatnich czterech latach stopniowo zyskiwał popularność w polskim społeczeństwie i przyczyniał się do rozpowszechniania aktywności sportowej i zdrowego trybu życia wśród dzieci i młodzieży.

„Kinder+Sport” znany jest w Polsce przede wszystkim z turnieju siatkarskiego, organizowanego we współpracy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej. To rzetelny partner, znany w Polsce od wielu lat, potrafiący skutecznie propagować aktywność sportową i zdrowy tryb życia wśród dzieci i młodzieży w całej Polsce.

Turniej odbywa się w obiektach PZPS, w ramach 16 związków wojewódzkich. Patronat nad programem „Kinder+Sport” objęło Ministerstwo Edukacji, odpowiedzialne za opracowanie programów kształcenia, oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki, które nadzoruje organizację i działalność wszystkich związków sportowych.

„Kinder+Sport” organizuje turnieje sportowe o zasięgu ogólnokrajowym, które wzmacniają kondycję fizyczną, pozwalają na nawiązywanie nowych przyjaźni i zachęcają do aktywności sportowej. Sponsoruje również sprzęt sportowy i materiały edukacyjne, jak podręczniki, a także zespoły instruktorów w klubach sportowych i szkołach, które najbardziej tego potrzebują.

Wśród osób aktywnie wspierających program „Kinder+Sport” jest Sebastian Świderski, polski siatkarz o międzynarodowej sławie, który propaguje jego walory, pomaga w szkoleniu uczestników, zachęca kolejnych młodych adeptów siatkówki do wzięcia w nim udziału i upowszechnia wiedzę o tym, jak istotny jest prawidłowy sposób odżywiania, regularna aktywność fizyczna i zdrowy tryb życia.

Od 2008 roku w turniejach „Kinder+Sport” w Polsce wzięło udział ponad 140 000 dzieci w wieku od 11 do 13 lat, a ponad 1 milion zetknęło się z programem.

  1. Szacuje się, że w sumie od początku trwania projektu, czyli od 2008 roku, w imprezę zaangażowanych było ponad 1.000.000 osób, wliczając przyjaciół i rodziny.

www.pzps.pl to oficjalny serwis Polskiego Związku Piłki Siatkowej