- Rozgrywki
- Rozgrywki młodzieżowe
- Imprezy PZPS
- Komunikaty
- Temp
- Michael Payne „Ojciec olimpijskiej marki” z wizytą w Polsce
25 lutego 2013
Na specjalne zaproszenie Prezesa Polskiego Związku Piłki Siatkowej Mirosława Przedpełskiego i Wiceprezydenta ds. marketingu FIVB do Polski przyleciał Michael Payne, jeden z czołowych przedstawicieli marketingu sportowego na świecie.
Przez dwa dni Michael Payne spotka się z przedstawicielami miast gospodarzy Mistrzostw Świata w piłce siatkowej mężczyzn 2014 oraz przedstawicielami sportu i polityki.
We wtorek 26 lutego o godzinie 11.00 w Klubie Olimpijczyka w Centrum Olimpijskim odbędzie się konferencja prasowa poświęcona „Promocji krajów i miast poprzez sport”. Głównym tematem będą Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej mężczyzn 2014 oraz korzyści jakie z organizacji tak wyjątkowej imprezy sportowej osiągnąć mogą miasta gospodarze turnieju oraz Polska.
Michael R. Payne
Dyrektor ds. marketingu, autor książek i publikacji, były szef działu marketingu w Międzynarodowym Komitecie Olimpijskim. Obecnie współpracuje również z FIVB w obszarze promocji dyscypliny na świecie.
Pracował dla Ruchu Olimpijskiego przez ponad dwie dekady, od 1983 do 2004 r. Kiedy zaczynał, ruch był na skraju bankructwa. Był pomysłodawcą programu „Olympic Partner”, który wprowadził do sportu dużych sponsorów, jak Coca-Cola i McDonald, którzy wypłacali ogromne sumy na sponsorowanie kilku gier olimpijskich. W 2003 roku był odpowiedzialny za negocjacje praw branżowych, czyli porozumień amerykańskich i europejskich nadawców o wartości prawie 3 mld USD.
W trakcie swojej kariery w MKOl, Payne był pionierem różnych programów branżowych. W całej karierze w MKOl stworzył kilka unikalnych marketingowych inicjatyw: od stworzenia globalnego programu TOP sponsoringu, po innowacje branżowe obejmujące rozwój ogólnej koncepcji zarządzania marką dla Igrzysk Olimpijskich.
Przed dołączeniem do MKOl spędził kilka lat pomagając w rozwoju i zarządzaniu programów marketingowych dla wielu różnych imprez międzynarodowych.
Zajmował się doradztwem strategicznym dla rządów i korporacji. Prowadzi własną globalną firmę doradztwa strategicznego - Payne Sport - Strategie medialne.Wstąpił także do zespołu zarządzającego F1, jako specjalny doradca Prezesa i Dyrektora Generalnego, Bernie Ecclestone’a.
Od ponad 30- stu lat znajduje się w czołówce ludzi związanych z biznesowym aspektem sportu. Nominowany przez „Advertising Age” jako jeden z czołowych marketingowców na świecie i określony przez brytyjskie media jako "Ojciec olimpijskiej marki."
Payne jest autorem najlepiej sprzedającej się książki dotyczącej igrzysk - "Olympic Turnaround" (opublikowana przez Press London Business w czerwcu 2005 r.). Publikacja opowiadada szczegóły historii biznesowych, m.in. jak igrzyska olimpijskie odsunęły się od krawędzi bankructwa, by stać się najlepszą na świecie znaną marką. Książka została przetłumaczona na 14 języków.
„Turnaround Olympic” została opisana przez byłego prezydenta MKOl, Juan Antonio Samarancha jako "Najważniejsza książka, jaką kiedykolwiek napisano na temat ruchu olimpijskiego".
Payne jest regularnym komentatorem spraw sportowych branży marketingu dla CNN, BBC, Financial Times, Bloomberg i innych grup medialnych na całym świecie.
www.pzps.pl to oficjalny serwis Polskiego Związku Piłki Siatkowej